Parkeerstrateeg is weer Careo

Sinds 1 januari 2020 is Parkeerstrateeg niet langer een actief handelsmerk van Careo. Daar zijn twee redenen voor: Omdat Bart van de Hulsbeek ook als wethouder actief is, is het “in de lucht houden” van twee merken onbegonnen werk. Daarnaast heeft Bart zich de afgelopen 15 jaar specifiek gericht op communicatie over mobiliteit in de […]

Parkeervisie Súdwest-Fryslân

Súdwest-Fryslan heeft mij gevraagd om te ondersteunen in een proces om een nieuwe parkeervisie op te stellen. De kern van het proces “Petear mei de Mienskip”​ zit hem in de serie goede gesprekken die de gemeente met verschillende belanghebbendengroepen wil voeren. De gemeente heeft voor ParkeerStrateeg gekozen vanwege de kennis en ervaring op het gebied […]

Tarieven lijken shopstopper

De binnenstad wint het duidelijk van online. Om deze voorsprong te behouden is het belangrijk dat binnensteden goed presteren op winkelaanbod, bereikbaarheid en sfeer & beleving. De steden die daarop het best gewaardeerd worden zijn Maastricht, Den Bosch en Haarlem. Prestaties op de P van parkeren zijn voor veel consumenten een doorn in het oog. […]

Overname parkeerkaartje: naheffingsaanslag

De Rechtbank Gelderland heeft onlangs geoordeeld dat het overnemen van een parkeerkaartje kan leiden tot het opleggen van een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Volgens de rechtbank vormt elk parkeren van een auto een afzonderlijk belastbaar feit. Voor ieder belastbaar feit is parkeerbelasting verschuldigd. De Gemeentewet biedt gemeenten de mogelijkheid om parkeerbelasting te heffen. Betaling van de verschuldigde […]